tirsdag den 24. maj 2011

"Der er et par solbriller i dit baghjul!"

Jeg har oplevet noget sært.. Camping i weekenden, fair nok.. Cykel, ingen bil hele weekenden, okaaay.. Ufrivilling tur i en grøft på Fur, so not okay!

Turen går til Fur: Lille ø med latterligt mange meget stejle bakker, skrænter og klinter, offentlig vej er for det meste grusvej, og så er øens helt store attaktion, wait for it.. En sten?


Og så måske også bryghuset.. Så hvorfor ikke slæbe campingvognen og cyklerne med hertil? Kom frisk..

Første campingfrokost indebærer som regel en hel del snaps.. Jep, snaps.. Ved flere lejligheder har det vist sig, at der i hvert fald er mere "dum" end "brønd" i sådan en flaske..! Jeg husker et år, hvor flasken blev kastet fra person til person i hver sin ende af to sammensatte borde.. Vi snakker altså om voksne mennesker her på over 50 år! Husker et andet år, hvor farmand vist havde fået for meget af flaskens "dum", og derfor slingrede op til toiletterne ad en vej, der var så bred som en motorvej, og alligevel befandt han sig de ene øjeblik på midten af vejen, den næste øjeblik i den ene siden og straks derefter i den anden side! Bagefter tog han sig også en lang lur i forteltet med benene ud gennem døren..
I år var det dog ikke far, der fik for meget "dum", men en af de venner, vi var på camping med.. Ikke bare een, men to gange lå han og rodede rundt i grøften ved siden af en af Furs offentlige grusveje! Var så flad af grin, at jeg ikke kunne tage mig sammen til at få fundet mit kamera frem og få taget billeder af det!

På vej rundt på Fur på cykel, begynder mit baghjul at sige underligt.. "Rrrddnk, rrrddnk, rrrddddnkkk"! "Der er et par solbriller i dit baghjul!" Og jeg takker da også mor for at gøre mig opmærksom på dette, så jeg forsøger at stoppe.. Meeeeen.. Så let skulle det ikke være! Idet jeg bremser for at stoppe, sætter solbrillerne sig fast og blokerer mit baghjul! Så damen vælter da på cyklen.. Ja, da.. Forsøgte at tage fra med foden, men vrikkede om, hvilket resulterede i, at jeg måtte helt ned at ligge.. Jeg har ALDRIG sat mig så hårdt ned i en vejgrøft med et elhegn før! Min venstre balle har ALDRIG gjort så ondt..! Solbrillernes ejer? Guess who.. Gutten, der selv havde været i grøften to gange! Det underlige var, at han kørte bagved mig, da solbrillerne satte sig fast i mit baghjul..?! Det forstår jeg altså ikke.. Resten af weekenden tjekkede jeg lige mit baghjul for solbriller en ekstra gang, inden jeg begyndte at træde i pedalerne.. Og så fik jeg da også lige en øl af gutten med solbrillerne.. Det var jo trods alt hans skyld..

Kold fadøl nydes ved Fur bryghus.. Mmmmhmm.. Skål..!


Jeg er sej til at puste mælkebøtter..

Life's good.. I'm happy!
¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸
¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸

1 kommentar: