mandag den 24. maj 2010

Saltvandsfisk..

Min venstre hånd er kold, og min højre fod sover, så det føles som om der er en fjeder i den, når jeg ryster med den..

Min søster spurgte, om det vi sad og spiste, ikke kom fra en fisk, der hedder makrel? Jo, siger min far, der er en fisk, der hedder makrel..
Hvortil min første tanke var "Det er en grim fisk"
...
Nåeh ja, men den er jo også dækket af tomatsnask og fedtet mayonaise.

Alle kender udtrykket "At have det som en fisk i vand".. Kæft, hvor må fiskene fryse?! Hvilket også lige har opklaret mysteriet om dybfrost fisk..
Samvirke skriver:

Kan man godt lave mad af frossen fisk?
"Ja absolut, hvis fisken er højst tre måneder gammel, var superfrisk ved indfrysning og lynhurtigt er blevet frosset ind til minus 18 grader."

Hmm, ja? Så fisk fra denne vinter?
Superfrisk ved indfrysning og lynhurtigt indfrosset til minus 18 grader? Tjek og tjek.. De nåede ikke engang at komme op af vandet, før det hele var is..
Højest 3 måneder gammel? Altså, vores vinter varede i år 3-4 måneder.. Adr..  December, Januar, Februar, Marts - og hold fast - en del af April også! Føj.. Så holdbarheden på dén fisk? Mmjnaj.. Sagde du bøf?

Dog inden du tager en ordenlig luns af dyret, ville jeg nok lige tjekke kvaliteten på den her..
...
Kogalskab, siger du? Tag den gamle fisk i stedet? Åh, hvilket dilemma..
Saltvandsfisk eller salte fisk..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar