lørdag den 27. november 2010

♪♫♪ Sneflokke kommer vrimlende! ♪♫♪

Ja tak! Så kom snekaoset endelig!

Jeg har længe gået og ventet på, at den første sne skulle sætte offentlig transport totalt ud af spillet! Så da det begyndte at sne i sidste uge, overraskede det mig, at togene og busserne faktisk kørte til tiden..

I nat sneede det.. Igen.. I morges var der kun kommet ganske lidt sne til det lag, der allerede lå.. Og offentlig transport går helt i panik og giver sig til at snurre rundt om sig selv og vælte rundt i små cirkler! Altså var det snekaos, jeg har ventet på siden den første frost, en realitet! Og jeg klapper i mine små hænder! For det er sgu da lidt komisk..

En ting, jeg ikke forstår, er, hvordan snevejret kan blive ved med at komme bag på os? Vi har DMI, som er et af verdens bedste og mest pålidelige meteorologiske institutter.. De HAVDE advaret os, men stædigt nægter vi at høre efter.. Så når sneen kommer, stiller vi os op på række og kigger på den uden at reagere! "Neeeej... Seee, det sneeeer... Neeeeej...!"
Når det så går op for os, at det rent faktisk sner, så går vi totalt i panik, og ender med at snurre rundt om os selv fordi vi jo bliver herre meget angrebet! Små hvide ting fra rummet daler ned og lægger sig på jorden som en kappe og dækker det hele! Arrgh! Hvad fanden skal vi gøre?!

Okay, toget kørte til tiden i morges, det vil jeg så give Arriva.. Men resten af den offentlige transport var sat totalt ud af spillet! Bussen fra stationen i morges var ekstremt forsinket, og da vi nåede torvet, hørte jeg en fyr sige, at der overhovedet ikke havde været andre busser til gym den morgen!

Endte også med at gå et godt stykke af vejen ned mod byen efter skole! Faktisk ret hygge med Anna og Marie :D

Lynggårdsvej er et helvede at bevæge sig ned ad om morgenen på vej mod toget.. Folk vælter rundt og falder på halen for et godt ord, og bilerne kan bevæge sig sidelæns gennem alle svingene! En dag går det galt..

Den lille vej, der fører op til SG er omtrent lige så skrækkelig! Folk sidder fast i bilerne, andre glider og vælter på fortorvet, og jeg forstår ærligt talt ikke, hvorfor man ikke har strøet et eller andet?! Saltet, ryddet for sne, anything?! Jeg er næsten sikker på, at det ville være mere sikkert at bevæge sig ned ad bakken og ned ad Oslovej på ski eller skøjter..

Og så alligevel, så ved jeg bare ikke noget bedre, end at træde ud ad døren om morgenen og mærke og høre den nye sne knirke under fødderne! Nyfalden sne har verdens dejligste lyd! Og det dufter fantastisk! Og så er snevejr med kæmpestore fnug på gågaden i Odense under alle julelysene bare noget af det smukkeste, jeg nogensinde har set! Ja, jeg indrømmer blankt, jeg er glad for sneen! ♥

"Er sneen hvid, så bare tag en bid, men er der gult i sneen, skal du ikk' røre ve'en"
Koda, BjørneBrødre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar