mandag den 8. november 2010

Stik mig en hundeslæde, så kan jeg selv!

"Nejnejnejnejnej! Frostvejr?! Hvad fanden gør vi?!? Lad os stå her og snurre forvirrede rundt om os selv" Og DERFOR bliver offentlig transport sat fuldstændig ud af funktion, når frosten sætter ind! Og det er ikke bare nu, nej nej, det er HVERT år! Så egentlig burde jeg bare poste det indlæg, jeg skrev sidste år..

Jeg mener, come on, you guys! Det er bare en smule frost! Ingen glatte veje eller sne.. Bare en smule rim på græsset.. Jeg glæder mig ikke til det blive snevejr, så!

Offentlig transport er noget hø.. Okay, jeg kom for sent i skole i morges, og det er også - delvist - min egen skyld.. Jeg vågnede klokken 07:30.. To minutter efter mit tog var kørt.. "/%¤&#"*£.. Kunne nå det næste tog, så med lidt held ville jeg ikke komme mere end 10 minutter for sent.. Tror du så ikke lige, at mit tog var forsinket?! "Tåv'et moij Silkebåårg er desvær' forseeenket" (SKAL udtales med rigtig Silkeborggensisk accent, ellers virker det lissom bare ikke) Fedt! Altså kunne jeg ikke nå min bus videre fra Silkeborg.. Måtte vente på den næste.. Fem minutter efter den skulle være kørt, var den ikke kommet endnu.. Kom tre kvarter for sent! På grund af frostvejr..

Tager til København med den kære 2tm i dag! Håber bare ikke, at DSB og Sjælland også har fundet ud af, at det har frosset i nat..

Det undrer mig faktisk en smule, at de ikke er blevet forvirrede før nu, de kære transport-mennesker.. Man skulle næsten tro, at alle efterårets nedfaldne blade ville gøre sit, men Arriva har faktisk kørt næsten upåklageligt præcist indtil nu! Man kunne ellers forestille sig situationen!: "Nææhh, se de fine blade, der daler! Se, hvor de dal.. Nej! Nej, nu landede der et på skinnerne! Nej! Nej, hvad gør vi nu?!?" Og igen vælger de som regel at snurre forvirrede rundt om sig selv..

Jeg er spændt på den første sne.. Nej, ikke Tuborg's sne, men den hvide sne, der daler fra himlen og lægger sig pænt på jorden og knager under ens fødder, når man træder ud gennem døren om morgenen..

Jeg udsender hermed en appel til Arriva, DSB, PanBus og alle andre offentlige transportmidler! Få nu sat de snekæder på jeres køretøjer i god tid! Få lukket op for varmen på sporskifterne, så bliver det så meget lettere for os alle sammen.. Og som en ekstra service, så giver jeg jer hermed linket til DMI's website, så I kan planlægge frost- og snekørsel i god tid.. http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar