onsdag den 25. august 2010

Nissemand, kom frem igen, for ellers går vi aldrig hjem!

Det er som om, vores år er blevet kortere.. Vores vinter sidste år varede 3 måneder, vinteren gik direkte over i efterår, sommeren varede en måned, og nu er vi godt på vej mod vinter igen! Efteråret er i hvert fald godt begyndt!
Silkeborg sejler snart væk.. På vej ud på teatret i tirsdags nærmest sejlede jeg over fodgængerovergangen..! Og så er det tilmed blevet pisse koldt.. Jeg tog min vinterfrakke på i morges, fordi jeg frøs så meget.. Noget andet er, at jeg så ikke rigtigt fik brug for den, for jeg var nødt til at løbe ned til toget i morges.. Det var for tidligt på den.. Fik varmen..
Jeg må have set mega retarderet ud, da jeg fandt ud af, at toget var for tidligt på den og spurtede over skinnerne alt hvad remmer og tøj kunne holde! Og toget efterfølgende overhalede mig.. Fu..

Nå, men vi er altså i hvert fald godt på vej imod vinteren! Og med vinter kommer julen også.. Hørte lige en reklame i radioen i morgen for den perfekte firmajulefrokost! Planlæg nu!

... Wait, what? Julefrokost? Vi er i august måned, goddamnit! Der er FIRE MÅNEDER til jul! Fu, nu får jeg julestress.. Kan ikke begynde at glæde mig til julen endnu.. Jeg har ikke engang haft fødselsdag i år, og I snakker allerede om jul og julefrokoster?! Jeg har fødselsdag i november, det er laaang tid før jeg overhovedet begyndt at TÆNKE på julen.. Men det kan da godt være, at alle andre bare er laaangt foran mig, og jeg ikke engang har passeret startlinjen endnu..?

Jeg synes altid jeg er sidst ude? Jeg er altid den, der sidst opfatter, at vandet under bruseren er blevet koldt, fordi jeg står og tænker.. Jeg er altid den sidste, der opdager, at bussen er ved mit stop, og derfor ikke altid når at komme af.. Jeg er altid den sidste til at opdage, at jeg er den næste i køen, og at kassedamen glor olmt på mig, og nu er jeg også den sidste til at opdage, at det er blevet jul? Retarderet..

Men okay! Frem med julepyntet og kravlenisserne! Julekugler og stjerner i vinduet og neg til fuglene! Grib øksen og fæld et juletræ! Drik æbleskiver og spis glögg til du bliver kvalt i det, I don't care! Sid på skøddet af Julemanden, goddamnit! For julen varer helt til påske! Bare du ikke lukker julen inden for MINE døre, før det bliver december!

Og så bare lad mig være i min egen lille verden, hvor det stadig er august, hvor fuglene synger og solen skinner og aftenerne stadig er varme og lyse..

2 dage igen! ♥

1 kommentar:

  1. "Jeg er altid den sidste, der opdager, at bussen er ved mit stop, og derfor ikke altid når at komme af.. "
    Ja, det er da noget møg, at bussen ikke altid når at komme af.

    SvarSlet