tirsdag den 31. august 2010

Support! Damen har brug for hjælp..

Huuuge fun ved C-bordet i dag!
Sætningen lyder: Jeg plukker frugt med en brugt frugtplukker..
Sagt af Frederik: "Jeg pråkker flugt med en brugt flugt pråkker!"
Han brugte ca. 20 minutter på at lære det.. :D

Jeg har lige haft ringet til DanID's telefonsupport.. Det kommer sig af, at jeg forinden havde forsøgt at logge på SU.dk, og fandt ud af, at mit NemID kun gælder til netbank..
Okay, tænker damen, hvordan fikser jeg så lige den?

Det viser sig så, at man kan knytte en Digital Signatur til sit NemID, så det er de lige det, damen har tænkt sig at prøve! Yeeesh.. Og hvor gør man så lige det? Det var i hvert fald ikke til at finde på NemID's website..

Så bestiller jeg sgu da bare et nyt NemID!, tænker damen, og finder passet frem med de nødvendige oplysninger.. *Taste, taste, taste, bestil*.. "En Digital Signatur er nu tilknyttet dit NemID".. Okay så? Så nu virker skidtet? Det skulle man jo næsten tro..

Det viser sig så bare, at da jeg forsøger at logge ind igen, så får jeg en besked om, at der har været for mange fejlindtastninger, og jeg skal ringe til DanID telefonsupport.. Forsøger at logge ind igen, får samme besked.. Pis..

SÅ måtte damen jo til at finde sin telefon og få ringet til dennehersens supportlinje.. Det næste kvarter fik jeg beskeden: "Velkommen til DanID. Vi bestræber og på at besvare til henvendelse inden for fire timer. Du er nu nummer 10 i køen." Feeedt..

Kom eeendelig igennem efter ca. tyve minutters venten og "Du er nu nummer 10 i køen.".. Den rare telefonmand lyder helt vildt begejstret (no shit!), da jeg fortæller ham, at jeg selv fandt ud af at få knyttet den her digitale signatur til mit NemID..!

Så fortæller jeg ham så om mit problem.. Jeg kan ikke logge ind.. Så han får mit CPR-nummer og mit navn og siger så: "Ja, jeg kan jo se, at du har forsøgt at logge ind en hel del gange her ca. klokken kvart i syv" Jojo, tænker jeg, det var jo før jeg fandt ud af at få knyttet den der Digitale Signatur til mit NemID, "Og din adgangskode er så blevet spærret undervejs."

Wait, what? Fu.. Fail..

"Men jeg kan gøre det, at jeg sender dig en ny adgangskode med posten" Fedt! Jo tak! "Der går bare desværre lige en uge inden, for vi har så travlt."
Tror han sidder og griner lidt af mig nu.. Jeg er en af de personer, som bliver fortalt om i kantinen i frokostpausen i morgen..

Jeg er lidt splittet omkring alt det her telefonsupport..
Man ringer op, lytter til muzak i 15-30 minutter, bliver forskrækket, når telefonen bliver taget og finder derefter ud af, at man har kvajet sig og bare generelt er en dør.. Yeeesh..

"Goddag og velkommen til Apple (Don't) Care!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar